Tuesday 22 May 2012

Mari Berkreativiti..(^_^)

Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera.
 Selamat bertemu kembali, setelah beberapa waktu cikgu "berehat" selepas menyiapkan tugasan-tugasan yang diterima daripada para pensyarah cikgu.


 Alhamdulillah, terus terang cikgu berasa amat lega kerana berjaya menyiapkan semua tugasan tersebut dengan baik. Hari ini cikgu hendak bersantai-santai dengan murid-murid untuk melakukan aktiviti yang turut menjadi kegemaran cikgu semasa berusia seperti murid-murid.


Ya..cikgu juga suka melukis dan mewarna.Murid-murid sangat bertuah kerana pada hari ini kerja melukis dan mewarna telah menjadi bertambah senang dengan adanya sumber dan bahan yang mudah didapati daripada laman-laman web di dalam internet.


 Satu perkongsian dari cikgu,sebenarnya cikgu puas mencari lukisan-lukisan warna hitam putih untuk diwarnakan kanak-kanak dan juga pelajar sekolah. Puas taip dalam bahasa Melayu tetapi sangat sedikit yang cikgu jumpa. Kemudian,cikgu cuba pula dengan keyword dalam bahasa Inggeris. Itupun cikgu cuma dapat satu atau dua sahaja. Namun, sebaik sahaja cikgu klik pada gambar ini :









ianya telah membawa cikgu kepada ratusan gambar yang boleh didownload dan diwarnakan untuk oleh murid-murid. Berikut adalah link yang cikgu maksudkan :


 LUKISAN UNTUK KANAK-KANAK / KID COLOURING PAGES
 (http://www.freecoloring.info/kid-coloring-pages.php)

No comments:

Post a Comment